Szkolenie pn. „Action Learning”

Zadanie 44 – Kompetentny wykładowca

Szkolenie pn. „Action Learning”
Opis kursu

Action Learning to warsztat polegająca na  facylitowanym poszukiwaniu rozwiązań problemów. Taka metoda jest stosowana z powodzeniem w firmach na całym świecie. Action Learning skupia się na problemie, tj. na ważnej i pilnej kwestii wymagającej rozwiązania w zakresie zarządzania, budowy zespołu, przywództwa czy też innych ważnych dla uczestników kwestii zawodowych. 

Stosowane w trakcie warsztatu Action Learning techniki zwiększają zrozumienie problemu, umożliwiają zmianę perspektywy, a także wnoszą przejrzystość do omawianych kwestii. Poza tym metodologia Action Learning sprawia, że grupa, która pracuje wspólnie nad rozwiązaniem danego problemu osiąga wyższy poziom współpracy i zaangażowania oraz ma poczucie odpowiedzialności za wykonanie zadania. 

Cel kursu

Celem szkolenia jest podniesienie kompetencji kadry dydaktycznej Politechniki Warszawskiej w zakresie:

  • Nauki prowadzenia sesji Action Learningu
  • Rozumienia mechanizmów emocjonalnych utrudniających komunikowanie na wprost “niepopularnych” treści
Prowadzący  Krzysztof Stefaniak
Czas trwania

8 godzin lekcyjnych (jeden lub dwa dni)

(1 godzinie lekcyjnej odpowiada 45 minut zajęć)

Terminy kursów

Kurs zaplanowano dla 4 grup uczestników:

Grupa nr 1 (realizacja stacjonarna):  25.04.2022 r. (poniedziałek) w godz. 9:00-16:15

Grupa nr 2 (realizacja online):  28.04 i 5.05.2022 r. (czwartki) w godz. 9:00-12:30

Grupa nr 3 (realizacja stacjonarna):  29.04.2022 r. (piątek) w godz. 9:00-16:15

Grupa nr 4 (realizacja stacjonarna):  11.07.2022 r. (poniedziałek) w godz. 9:00-16:15 -> rekrutacja na przełomie maja i czerwca

Miejsce (kursy stacjonarne) Centrum Zarządzania innowacjami i Transferem Technologii Politechniki Warszawskiej
Kursy online (w okresie trwania epidemii) Szkolenie prowadzone z wykorzystaniem aplikacji Zoom
Wykaz minimalnych wymagań technicznych przy realizacji szkolenia w trybie online
  • stałe łącze internetowe oraz komputer wyposażony w kamerkę i mikrofon,
  • miejsce w zasięgu stanowiska komputerowego do wykonywania ćwiczeń np. na stojąco.
Zakres kursu

Minimalny zakres szkolenia obejmuje:

1)    teoria oraz praktyczne zasady efektywnej pracy metodą Action Learning;

2)    role uczestników i ich funkcje w procesie Action Learning;

3)    sposoby tworzenia i zadawania konstruktywnych i tzw. mocnych pytań;

4)    komunikacja nastawiona na poszukiwanie rozwiązań, odkrywanie i uruchamianie indywidualnego i zespołowego potencjału;

5)    budowanie synergii zespołu na bazie metody Action Learning;

6)    prowadzenie sesji Action Learningu przez uczestników.

Program

szkolenia

 Program
Wymagania względem uczestników projektu

Uczestnicy projektu zobowiązani są do:

  1. Udziału w przynajmniej 80% zajęć
  2. Przeprowadzenia zajęć ze studentami (po ukończeniu kursu)
    z wykorzystaniem zdobytych umiejętności. Zajęcia należy przeprowadzić jeszcze podczas trwania projektu.
  • Spełnienie tego warunku należy udokumentować np. w sylabusie, karcie egzaminacyjnej, etc.

Przykładowa propozycja tekstu do umieszczenia np. w sylabusie:

„Zajęcia zostały przygotowane i będą prowadzone z wykorzystaniem metody action learning.”

Dokument wydawany po zakończeniu kursu Uczestnicy, którzy udokumentują spełnienie powyższych wymagań otrzymają zaświadczenie o ukończeniu kursu.