NERW 2 PW | Zadanie 10

Modyfikacja programów studiów na kierunkach prowadzonych przez Wydział Matematyki i Nauk Informacyjnych

Głównym celem projektu jest podniesienie kompetencji studentów Wydziału Matematyki i Nauk Informacyjnych, które ułatwią absolwentom wejście na rynek pracy oraz staną się platformą porozumienia ze sferą szeroko rozumianej gospodarki kraju i otoczeniem społecznym. Cel ten będzie osiągnięty poprzez dostosowanie programów nauczania na studiach stacjonarnych pierwszego i drugiego stopnia, prowadzonych na Wydziale MiNI, do zmieniających się warunków rynkowych i społecznych, z jednoczesnym uwzględnieniem najnowszych osiągnięć naukowych w obszarze matematyki i nauk informacyjnych.

Działania podejmowane w ramach projektu obejmą:

  1. opracowanie i wdrożenie modyfikacji programów studiów na kierunkach prowadzonych przez Wydział Matematyki i Nauk Informacyjnych,
  2. przygotowanie nowych przedmiotów oraz materiałów dydaktycznych do zmodyfikowanych programów kształcenia na kierunkach prowadzonych przez Wydział Matematyki i Nauk Informacyjnych.

Podczas realizacji wspomnianych działań zostaną uwzględnione zarówno nowe trendy występujące
w nauce światowej, jak i potrzeby interesariuszy zewnętrznych. W szczególności, zostanie położony duży nacisk na opracowanie i wdrożenie zajęć, które:

  • przyczynią się do nabrania biegłości w posługiwaniu się różnorodnymi współczesnymi narzędziami matematycznymi i informatycznymi, a zwłaszcza metodami z obszaru data science oraz sztucznej inteligencji;
  • będą kształtować umiejętności budowania i właściwej interpretacji złożonych modeli matematycznych;
  • będą łączyć teorię z praktycznymi zastosowaniami;
  • będą ukierunkowane na współpracę z partnerami zewnętrznymi;
  • zachęcą studentów do angażowania się w prowadzenie badań;
  • będą uczyć właściwego komunikowania się w obrębie interdyscyplinarnych zespołów naukowo-badawczych, w relacjach kadry kierowniczej z personelem oraz na styku nauki
    i biznesu;
  • będą propagować innowacyjne metody dydaktyczne
  • ułatwią umiędzynarodowienie procesu dydaktycznego oraz wymiany naukowej.